www.Antmania.pl

Forum hodowców mrówek - www.antmania.pl
Teraz jest Śr lip 26, 2017 9:46 pm

Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn sty 11, 2016 12:40 am 

Dziennik M4tRen’a

Pytania

Witajcie.
Jest to pierwszy wpis w dzienniku, który postanowiłem prowadzić. Tematem mrówek zajmuję się dopiero od roku. Posiadam kilka koloni (spis w podpisie). Większość z nich to samotne królowe, lub królowe z kilkoma robotnicami. Wszystkie kolonie pochodzą z rójek 2015. Nie chciałem zaczynać wcześniej, gdyż nie ciekawią mnie opisy samotnych królowych modlących się nad jajeczkami. Obecnie większość kolonii przebywa w lodówce. Jednak Camponotus ligniperdus zakończyła je jakieś dwa tygodnie temu. Zacznijmy więc.

Camponotus ligniperdus
Jak wspomniałem zimowanie zostało zakończone dwa tygodnie temu. Póki co „kolonia” liczy tylko królową i kilkanaście larw. Otrzymałem ją od jednego z użytkowników forum. Od września przebywała w stadium stagnacji. Dopiero teraz ruszyła z rozwojem. Dwie larwy urosły większe od pozostałych. Podejrzewam, że w bliskim czasie owiną się oprzędem. Chciałbym przyspieszyć rozwój kolonii, i dlatego od wiosny zacznę rozglądać się za poczwarkami (może ma ktoś jakieś na sprzedaż :)

Krótki filmik: Camponotus
Kilka zdjęć:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W razie problemów z wyświetleniem: http://www.fotosik.pl/u/M4tRen/album/2282929

PostNapisane: Pn lut 08, 2016 10:18 pm 

Hej wam
6 lutego 2016 roku wszystkie kolonie zakończyły zimowanie. Zrobiłem fotki, ale mój sprzęt "przyssał" i wcięło mi większość zdjęć.
Tak więc dziś tylko trzy kolonie, bo nie chcę już mrówek męczyć i stresować po zimowaniu :)
To lecimy...

Formica cf. cinerea
Kolonia 2015